swim-422546_960_720

Wat te doen als je fitness even niet ziet zitten?

Ga zwemmen, als je fitness even niet ziet zitten in deze koude wintermaanden. Er zijn verschillende sporten die in de zomer top zijn om uit te voeren zoals hardlopen of ‘barbecueën’, maar in de winter is de zin in deze activiteiten ver te zoeken. Ga lekker in plaats van cardio oefeningen, het bad in en verbeter je conditie in het water. Het is natuurlijk niet fijn om hard te lopen of te fietsen in de regen met een koude temperatuur.

BewarenBewaren

Het feit is ook dat in de sportschool meestal droog is, alleen een loopband kan je voldoening niet bevredigen bijvoorbeeld. Daarom is het precies belangrijk om uitdagingen aan te gaan en om je focus te leggen op zwemmen. Het mooie aan een zwemtraining is dat het zich binnen afspeelt en dat het water altijd zomerachtige temperaturen heeft en een aangename warmte aanvoelt.

Maar los van deze voordelen, is het ook fysiek en mentaal een aanrader. Om één keer te trainen in het water leef je jezelf helemaal op. De endorfine stroomt weer rijkelijk door het lichaam en het geeft direct plezier om het te doen. Het plezier haal je uit dat zwemmen voor beginners gelijk een voldoening geeft. En naar mate je beter wordt, stijgen je voldoening en plezierbeleving lineair mee.

Aan de hand van tips van andere(n) kan je steeds stapje voor stapje beter worden. Het zijn kleine handelingen die je wil verbeteren zodat je makkelijker door het water gaat. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld om je hand anders in te steken of anders adem te halen, een ander voorbeeld is om aanpassingen te doen bij het gebruik van je benen. Het is niet de bedoeling om alles in een keer aan te passen maar verstandig is om het te steeds aan te passen op basis van tips en ervaringen.

Neem een vriend of vriendin mee om te zwemmen en werk samen om een doelstelling te bereiken. Hierdoor krijg je zelf een bevredigend gevoel en om iemand om je heen te hebben werkt ook positief. Doordat je heel het lichaam in beweging zet is het bevorderlijk voor je conditie maar ook om in shape te blijven. Dit in combinatie met een fitness-schema van 2x in de week en 1x in de week zwemmen is voor een fullbody trainingsweek helemaal perfect en merk je snel resultaat. “Daarnaast denk ik dat het beter is om je longen te vergroten zodat je ademhaling in contact blijft. Dus bedenk je niet en ga zwemmen!!”

Wil  je voor deze winter nog andere motiverende sportactiviteiten klik dan hier!

 

BRON: MensHealth & Zwembadbranche

 

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *