bottle-bowl-breakfast-704971

Het begin van een goede dag!

Een lekker en gezond ontbijt? Ja, dat is tegenwoordig op zo veel verschillende manieren mogelijk. Maak het jezelf makkelijk en bedenk een lijst van een stuk of vijf verschillende lekkere en makkelijke ontbijtjes. Zorg ervoor dat je deze ingrediënten standaard op voorraad hebt. Dit scheelt je veel energie en moeite in de ochtend, daarnaast heb je zo gegarandeerd een lekker en gezond ontbijtje!

BewarenBewaren

 

Havermout

Havermout is een perfecte start van je dag, het zorgt voor direct veel energie. Havermut bevatten veel oplosbare vezels en zorgen voor een soepel ontlasting. Daarnaast heeft het eten van havermout nog een aantal andere gezondheidsvoordelen; Het verlaagt de cholesterol, verbetert je bloedsuikerspiegel en insulinegevoeligheid en het geeft je een lang verzadigd gevoel.

 

  1. Bananenpannenkoeken

Mega gezond, je maakt geen gebruik van suiker, zout of meel. Het enige wat je nodig hebt voor bananenpannenkoeken is wat ei, een banaan en om het nog lekkerder te maken wat kaneel.

 

Benodigdheden:

– 1 rijpe banaan
– 2 eieren
– ter garnering: wat kaneel, noten of agavesiroop.

 

Bereiding:

Prak de banaan met twee eieren, dit kan met een vorm, maar je kunt hem eventueel ook in de mixer doen.  Doe het beslag in een koekenpan met wat olie, en klaaaar!

 

  1. Havermout appel-kaneel

Ook dit recept is heerlijk en simpel, en nog belangrijker, het is supergezond!

Benodigdheden:

  • 40-50 gram havermout
  • circa 200 ml melk/soja/amandel of andere plantaardige melk
  • appel
  • kaneel
  • ongezouten noten
  • eventueel een klein beetje honing

 

Bereidingswijze:

Breng de amandelmelk aan de kook, roer de havermout en de kaneel erdoorheen en laat het twee minuten op een laag vuur koken. Voeg er eventueel wat honing aan toe. Voeg de stukjes appel eraan toe, zo is ook dit ontbijtje ‘in no time’ klaar!

 

Chiapudding

Chiapudding is supermakkelijk om te maken en zo lekker! Je maakt de chiapudding de avond van tevoren en bewaart het in een glazen beker. Deze kun je ook on-the-go meenemen en onderweg opeten!

Voeg 4-5 eetlepels chiazaden samen met 250 ml amandelmelk bij elkaar in een kom/beker. Voeg er voor de smaak wat kaneel en/of nog wat vanille extract erdoorheen. Het enige wat er dan nog hoeft te gebeuren is het een nachtje in de koelkast late rusten, en zo is ook dit ontbijtje ready!

BewarenBewaren

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *