cheers-839865_960_720

Alcohol na het sporten, wat doet het met je lichaam?

BewarenBewaren

Meeste mannen doen het wel regelmatig; even sporten voordat je lekker een stapavondje gaat beleven om even het schuldgevoel weg te sporten voordat je de volgende dag lam bent. Klikt logisch, maar is dit wel echt zo?

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het een hele domme zet is om voor het stappen even te sporten. Dit komt omdat je als je hebt gesport het lichaam uren hard nodig heeft om te herstellen. Een goed herstel maakt je spieren sterker en groter. De factor alcohol verstoort dat proces. Het heeft geen invloed wat voor drankje je neemt, alcohol blijft alcohol, alleen de hoeveelheid maakt natuurlijk wel uit. Het schopt de efficiëntie van de hormonen die je spiergroei stimuleren flink in de war, dit zeker bij mannen. Wetenschappers hebben ooit ontdekt dat na het testen met negentien proefpersonen; 10 mannen en 9 vrouwen, alcohol en sporten zeker niet goed samengaat. Voor, tijdens en ha het sporten werden er testen genomen van de spieren. Het resulteerde dat de groep mannen die alcohol hadden gedronken, minder snel gegroeid waren. Waarschijnlijk komt dit doordat alcohol solt met je testosteronproductie. Na het sporten maakt je lichaam een berg testosteron aan, wat ervoor zorgt dat je spieren groeien. De alcohol remt de aanmaak van het hormoon, waardoor je spieren minder snel groeien dan je hoopt. Wacht na je training tenminste een paar uur voordat je de kroeg induikt, anders is het zonde van je harde werk.

We kunnen dus concluderen dat het niet verstandig is om te sporten voordat je de kroeg ingaat. Sommige mannen hebben in hun hoofd dat zij dan meer opgepompt zijn en daardoor hun uitstraling verbeteren. Het is ook jezelf een beetje voor de gek houden om voor op een stapavond er breder uit te zien dat je normaal gesproken doet. Het advies is om structuur aan te houden in je trainingsschema en na het sporten even goed uit te rusten. Dit kan je via je eigen sportschool doen om het na te vragen aan Personal Trainers of Fitness Instructeurs of dit kan je doen via je eigen ingeving om zelf je schema te maken. Verstandig is om advies te vragen aan professionals die hier veel verstand van hebben. Dit kunnen voedingsdiëtiste zijn maar ook een Personal Trainer. Daarnaast is het niet verstandig om structureel veel alcohol te drinken, zo af en toe is normaal maar als je echt serieus bezig bent met spiergroei dan is het niet verstandig om ‘veel’ en structureel te drinken. Door deze informatie denk ik zelf ook na om te gaan trainen voor dat je de kroeg in gaat. Daarom zou ik zeggen pak je rust nadat je getraind hebt en laat je spieren bijkomen van je training.

Voor een gezellig avondje kan je terecht bij http://www.specialespeciaalbieren.nl maar denk er wel aan dat je niet daarvoor gaat trainen!!!

BRON: Mens health

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *