run-1749410_1920

4 tips voor een goede warming-up

Heeft u ook altijd problemen om een goede warming-up te bedenken en je met je hoofd al bij je training zit. Een warming-up is niet alleen bedoeld om je lichaam voor te breiden op de training maar ook om aandacht te besteden aan stabiliteitsproblemen en zwakke schakels te verhelpen. Voorkom letsel met voorafgaande prestatie en als een kans om het bereiken van je resultaat. Het is belangrijk om structuur te hebben van uw warming-up routine, zodat u training wordt verbeterd en u kunt trainen als een baas.

BewarenBewaren

Tip 1: Focus je op de training en denk niet aan de tijd

Het is belangrijk bij het opstellen van een trainingsschema je ook vooral te focussen op de warming-up en welk doel je training uiteindelijk heeft. Denk hierbij zo min mogelijk aan de tijd om afrafeling van de warming-up tegen te gaan. Wat ga je trainen? Bovenlichaam/Onderlichaam. Daarbij is het belangrijk om bewegingen te doen die hiervoor relevant zijn, hier haal je het meest profijt van. U kunt het beste grote gedeelte van de warming-up toe dienen aan mobiliteit en stabiliteit van lichaamsdelen die je gaat trainen.

Tip 2: Pak eerst je zwakke punten

Niemand verbetert je prestaties als je je alleen focust op de sterke punten. Daarom is het verstandig om in een warming-up je te focussen op je minder goede punten. Het verbetert je zwakke plekken en kan minder leiden tot letsel. Als je bijvoorbeeld een training hebt om te gaan deadlift-en is het verstandig om spiergroepen warm te laten worden die je niet goed beheerst zoals stabiliteit.

Tip 3: Stabiliteit en mobiliteit samen aanpakken

Het is goed om deze twee eigenschappen aan te pakken want dit gaat beter samen. De meeste sporters focussen zich op mobiliteit en flexibiliteit terwijl je dan je stabiliteit verwaarloosd. Vrouwen moeten prioriteiten stellen voor stabiliteit in heupen, enkels en schouders vanwege de natuurlijke neiging om te hangen in hun ligamenten.

Tip 4: Een warming-up is ook een training

Je moet nooit vergeten dat uw warming-up een onderdeel is van uw training en dit met dezelfde respect aan moet pakken dan de gehele training. Structuur van uw eigen intelligente warming-up kan gedaan worden door 5-8 herhalingen en het toevoegen van hulpmiddelen zoals roller en het element rekken. Een warming-up moet minimaal 10 minuten duren om je training te vervolgen.

 

BewarenBewaren

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *